16 Aralık 2009 Çarşamba

Hayatta edindiğim tecrübeler yediğim kazıkların toplamıdır..

“Hayatta edindiğim tecrübeler yediğim kazıkların toplamıdır..”
diyordu bir cümle. Kimisine göre tartışılır belki ama ben sanırım şu sıralar katılıyorum bu söze.
Doğduğu şehirden okumak için başka şehirlere giden öğrenci arkadaşlarımın söylediği ortak sözler vardı anımsadığım,
Kulağa hoş gelir ama ilk zamanları zordur başka şehirde yaşamanın yada arkandan laf edenler olacak kimseye güvenme gibi benzer sözler..
Onlar haklı çıktı
Ama ben bunu istiyordum sanırım buraya gelirken ayaklarımın üzerinde durup insanları daha iyi tanıyıp hayata karşı her yönüyle hazırlanmaktı benim niyetim

Üniversitede eğitim yoktur sadece öğretim vardır eğitimi ilkokulda alırsınız burası mesleki eğitim yeridir dedi bir hocamız
Haklıydı belki ama öğretim dışında öyle şeyler katıyor ki bazen yüksek öğretim kurumları, her türlü insanın eğitim için gelip fakat (çok şahit olmuşuzdur) başka bir insan olarak çıktığı bu dünya gerekliliği tartışılmaz ama faydalı olduğu kadar zararlıdır da.
Kimileri ilk senesinden sonra yanlış tercih yaptığını düşünüp bölüm değiştirmeye uğraşırken
Kimileri hertürlü insanın olduğu bu dünyada yanlış insanlarla karşılaşıp sonunu düşünmeden yanlış ilişkiler sonucu okulu bırakır, yada yaşamı zehir olur
böyle durumlarda suçun kimde olduğu da tartışılır gerçi.
Kimileri doğduğu topraklardan kültürlerden uzakta olduğundan alışamaz yeni hayatına
Ayak uyduramaz, insanların dilinden anlamaz, derdini anlatamaz, tabiri caizse birkaç beden büyük gelir o şehir. Özellikle İstanbul daha bir zordur. Anlayışla karşılamak gerekir, belki de destek olmak! (Tartışılır)
Kimileri de yanlış arkadaşlar seçer ve yanlış olduğunu öyle bir anda anlar ki
Şok olur, Hazmetmesi çok zor olur!
Ama olsun
Ben bunları istiyordum diyen bana hayat tecrübesi edinmem de yardımcı olan arkadaşıma selam eder zor olan hayatında başarılar dilerim…

Bütün bunların dışında bana her konuda destek olan okul arkadaşlarıma da onları tanımaktan çok mutlu olduğumu her fırsatta söylesem de burada da belirtmek isterim..


Hepinizi Sevgiyle selamlıyorum....